Support Act für False Heads Konzert in Berlin bestätigt: Chaos Commute

Chaos Commute bestätigen Support für das False Heads Konzert im Cassiopeia am 1. November in Berlin. Wer die Band noch nicht kennt, lest hier:

„Diese Band hat es verdient vor Leuten zu spielen! Was das Duo alleine aus seinen Instrumenten herausholt ist einfach der Wahnsinn!“ (Away From Life).
Chaos Commute spielen modernen Gitarrenrock und präsentieren auf ihrem Debütalbum Fairytales and Nightmares zwölf Songs zum Mitsingen und Pogen, aber auch zum Nachdenken und Mitfühlen. Die Berliner waren 2020 auf Europatour mit der RAMONES-Legende Richie Ramone unterwegs als die erste Corona-Welle ausbrach. Das war ein Dämpfer, doch all die überschüssige Energie haben sie in die Aufnahmen von Fairytales and Nightmares gegossen. 2021 nahm das Label KROD Records die Band unter Vertrag und veröffentlichte ganze sechs Singles inklusive unterhaltsamen Videos als Vorboten des Albums. Nun präsentieren Chaos Commute ihr Werk endlich Live, denn für ihre energetischen Shows sind die Berliner bekannt!
© Eric Köckeritz
Leider gibt es auch noch eine schlechte Nachricht: Das Konzert in Leipzig und anderen Städten muss leider abgesagt werden. Hier noch das offizielle Statement der Band:

We’re really looking forward to coming across to Germany and The Netherlands in a couple of weeks. It’ll be great to be back out in Europe! We’ll see you in Berlin and Amsterdam!

 

However, we are absolutely gutted to let you know the following dates have had to be cancelled mainly due to the costs incurred by everyone involved in putting on gigs in these very challenging times. 

 

 26th Oct – Leipzig – Neues Schauspiel

27th Oct – Stuttgart – Backstage Club      

28th Oct – Cologne – Yard Club    

31st Oct – Hamburg – Headcrash

 

 The gig at Cassiopea in Berlin on the 1st Nov and the gig at The Melkweg in Amsterdam on the 2nd Nov will go ahead. 

 

Artists take a risk travelling across countries, paying for vans, visas/work permits, crew, fuel, somewhere to stay (often crashing on friends floors) and that’s not including all the paperwork & customs documents crossing borders.

 

 Promoters take a risk putting artists on, paying the fees (if the artist is lucky enough to be able to get one), paying for the hire of the venue, advertising and generally promoting the gig, always relying on enough tickets to be sold to at least break even (and often they don’t). 

 

 Venues take a risk putting on the gigs often with very small margins and relying on things like drink and food sales to just about break even. 

 

 Managers and agents work with artists, promoters and venues to try and make it all work and like all those above, at best breaking even. 

 

 It’s really hard out there at the moment, so wherever you are in the world support musicians, support your local venue, support your local promoter and the world will be a better place in these extremely challenging times. 

 

Music can change lives, just remember that!